субота, 5 квітня 2025 р.

Нові критерії оцінювання

 

Критерії оцінювання

Результати навчання – це знання, уміння, навички, ставлення, цінності, набуті в процесі навчання, виховання та розвитку, які учень здатний продемонструвати після завершення освітньої програми на кожному рівні (циклі) загальної середньої освіти та які можна:

  • ідентифікувати;
  • спланувати;
  • виміряти;
  • оцінити.

Результати оцінювання виражаються в балах (від 1 до 12) та/або в оціночних судженнях. Також, за вибором закладу освіти, оцінювання може здійснюватись за власного шкалою за умови визначення та опису правил її переведення до 12-бальної шкали в освітній програмі закладу освіти. 

Загальні критерії оцінювання

Оцінювання здійснюється за визначеними критеріями, які дозволяють встановити відповідність між вимогами до обов’язкових результатів навчання, визначеними Держстандартом, і фактичними результатами навчання учнів. У додатку 1 до Рекомендацій наведено загальні критерії оцінювання, які визначають загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів і реалізуються за чотирма рівнями, що дає змогу здійснювати оцінювання за 12-бальною шкалою:

  • початковий (1-3 бали);
  • середній (4-6 балів);
  • достатній (7-9 балів);
  • високий (10-12 балів).

Кожний наступний рівень охоплює вимоги до попереднього, а також додає нові. 

Галузеві критерії оцінювання 

Загальні критерії оцінювання слугують основою критеріїв оцінювання за освітніми галузями (додаток 2 до Рекомендацій). У додатку визначені галузеві критерії із чітким описом кожного балу відповідно до груп результатів освітніх галузей:

Мовно-літературна (українська мова, література, зарубіжна література, мови та літератури нацменшин):

  • Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях.
  • Сприйняття, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів і використання її для збагачення власного досвіду.
  • Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема інтерпретація літературних творів українських і зарубіжних письменників; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови.
  • Дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної мовної творчості, спостереження за мовними та літературними явищами, проведення їх аналізу.

Мовно-літературна (іноземні мови):

  • Сприйняття усної інформації та письмових текстів іноземною мовою в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування.
  • Взаємодія з іншими особами в усній і письмовій формі та в режимі реального часу через засоби іноземної мови.
  • Надання інформації, висловлювання думок, почуттів та ставлень іноземною мовою.

Математична:

  • Дослідження ситуацій та створення математичних моделей.
  • Розв'язання математичних задач.
  • Інтерпретація та критичний аналіз результатів.

Громадянська та історична:

  • Орієнтація в історичному часі та просторі, виявлення взаємозв'язків та явищ.
  • Робота з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту.
  • Виявлення здатності до співпраці, толерантності, громадянської позиції. 

Природнича:

  • Проведення досліджень природи.
  • Здійснення пошуку та опрацювання інформації.
  • Усвідомлення закономірностей природи.

Інформатична:

  • Робота з інформацією, даними, моделями.
  • Створення інформаційних продуктів.
  • Робота в цифровому середовищі.
  • Безпечна та відповідальна робота з інформаційними технологіями.

Соціальна та здоров'язбережувальна:

  • Безпека. Уникання загроз для життя власного та інших осіб, прийняття рішень з користю для власної та громадської безпеки.
  • Здоров'я. Турбота про особисте здоров'я. Аргументований вибір здорового способу життя.
  • Добробут. Підприємливість та етична поведінка для поліпшення добробуту.

Технологічна:

  • Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності.
  • Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва.
  • Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищі.
  • Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб.

Мистецька:

  • Пізнання мистецтва, художнє мислення.
  • Художньо-творча діяльність, мистецька комунікація.
  • Емоційний досвід, художньо-естетичне мислення.

«Фізична культура»:

  • Формування психічної та соціально-психологічної сфер засобами фізичного виховання.
  • Систематичні заняття фізичними вправами, володіння технікою фізичних вправ. 
  • Усвідомлення значення фізичної/рухової активності для підтримування стану здоров'я та задоволення у процесі фізичного виховання.


Немає коментарів:

Дописати коментар